Optioner räknade inkomster


Räntebärande ränta Vad är en beräknad ränta Ränteintäkter används av IRS (Internal Revenue Service) som ett medel för att samla in skatteintäkter på lån eller värdepapper som betalar lite eller inget ränta. Ränta är viktigt för rabatterade obligationer. såsom nollkupongobligationer. och andra värdepapper som säljs under nominellt värde och mogna i pari. IRS använder en accretiv metod vid beräkning av det räntebärande räntan på statsobligationer och har tillämpliga Federal Rates (AFR) som fastställer en lägsta ränta i förhållande till beräknade ränta och ursprungliga emissionsrabatter. UPPDRAGNING Ränta Ränta kan beräknas på lån mellan familj och vänner. Till exempel lånar en mor sin son 50 000 utan räntekostnader. Den tillämpliga kortfristiga federala räntan är 2. Sonen ska betala sin mamma 1000 årligen (50 000 x .02 1 000.) Internal Revenue Service (IRS) förutsätter att mamman samlar in detta belopp från sin son och listar det på sin skattedeklaration som ränteintäkter, även om hon inte samlade den. Tillämpliga Federal Rates Eftersom många lågränta eller räntefria lån transaktionerades och inte beskattades upprättade IRS gällande Federal Rates (AFR) genom Skattelagen från 1984. AFR bestämmer lägsta ränta som kan debiteras på lån under en särskild räntetröskel och beaktar mängden potentiell inkomst som genereras av räntan som beräknad inkomst. På grund av bildandet av AFR kan IRS samla skatteintäkter från lån som annars inte är beskattade. Beräkning av avräknat ränta på en nollkupongobligation Vid beräkning av beräknat ränta på en nollkupongobligation bestämmer en investerare först obligationerna ränta till löptid (YTM). Förutsatt att periodiseringsperioden är ett år fördelar investeraren obligationsvärdet på det pris som han betalade vid köp av det. Han ökar därefter värdet med en effekt som är lika med en dividerad med antalet periodiseringsperioder innan obligationen förfaller. Investeraren minskar antalet för en och multiplicerar med antalet periodiseringsperioder om ett år för att bestämma nollkupongobligationerna YTM. Eftersom det justerade köpeskillingen för en nollkupongobligation initialt är lika med köpeskillingen vid utfärdandet, tillkommer den upplupna räntan som uppnåtts över varje periodiserad period till det justerade köpeskillingen. Den upplupna räntan är det ursprungliga justerade köpeskillingen multiplicerat med YTM. Detta värde är det beräknade räntan för perioden. Exempel på beräknad ränta Räntebeloppet är viktigt för att bestämma pensionsutbetalningar. Till exempel när en anställd går i pension från ett företag där han var medlem i pensionsplanen, kan företaget erbjuda pensionären en engangsbelopp på 500 000 uppsättningen avsedda för honom enligt planen, eller han får få 5 000 per år i förmåner . Förutsatt att den tillämpliga kortfristiga federala räntan är 2, måste pensionären bestämma om han kan få en bättre beräknad ränta på en annan marknad genom att ta enhetsbeloppet och köpa en livränta som ger större inkomst. Snabba svar Verkställande ersättning De federala värdepapperslagen kräver tydligt, koncist och förståeligt upplysande om ersättning till VD, ekonomidirektörer och vissa andra högsta ledande befattningshavare i offentliga företag. Flera typer av dokument som ett företag filar med SEC innehåller information om företagets verkställande ersättningspolicy och praxis. Du kan hitta information om verkställande lön i: (1) företagets årliga proxyutlåtande (2) företagets årsredovisning om formulär 10-K och (3) registreringsansökningar som lämnats av företaget för att registrera värdepapper för försäljning till allmänheten. Det enklaste stället att leta upp information om ledande löner är förmodligen det årliga proxyutlåtandet. Årsrapporter om formulär 10-K och registreringsansökningar kan helt enkelt hänvisa till informationen i det årliga proxyutlåtelsen, snarare än att presentera informationen direkt. Klicka här för information om hur du hittar ett företags39 års proxyutlåtande på SEC39s webbplats. I det årliga proxyutlåtandet måste ett företag avslöja information om belopp och typ av ersättning som utbetalats till sin verkställande direktör, ekonomichef och de tre andra högst kompenserade verkställande tjänstemännen. Ett företag måste också avslöja de kriterier som används för att nå verkställande ersättningsbeslut och förhållandet mellan bolagets verkställande ersättningspraxis och företagsprestanda. Sammanställningskompensationstabellen är hörnstenen i SEC39: erna som krävs för offentliggörande av ersättning. Sammanställningskompensationstabellen tillhandahåller på en enda plats en övergripande översikt över företagets lönepraxis. Den beskriver den totala ersättningen till bolagets verkställande direktör, ekonomichef och tre andra högst kompenserade verkställande befattningshavare under de tre senaste räkenskapsåren. Sammanställningskompensationstabellen följs sedan av andra tabeller och upplysningar som innehåller mer specifik information om kompensationskomponenterna för det senaste avslutade räkenskapsåret. Denna information omfattar bland annat information om bidragsoptioner och aktieuppskattningsrättigheter långsiktigt incitamentsprogram tilldelas pensionsplaner och anställningskontrakt och relaterade arrangemang. Dessutom ger avsnittet Kompensationsdiskussion och analys (ldquoCDampArdquo) en berättande redogörelse som förklarar alla väsentliga delar i companyrsquos verkställande kompensationsprogram. De federala värdepapperslagarna kräver också att företagen ska sätta de utlämnade lönerna för sina chefer till omröstning av aktieägarna i så kallade löneförklaringar. Rösterna är endast skyldiga att vara rådgivande, men varje företag måste i CDampA avslöja huruvida och i så fall hur dess ersättningspolicy och beslut har tagit hänsyn till resultaten av den senaste rösträtten. Företagen är skyldiga att ha löpande röster antingen vart och ett, två eller tre år. För mer information om dessa avlöningsräntor, se vår Investor Bulletin om löneförklaringar. OBS: Beslut av ett företag om belopp och typ av ersättning för att ge en verkställande direktör är ett affärsbeslut och ligger inte under sekretess för SEC. Snarare utsträcker SEC39s jurisdiktion att avslöjas om att den investerande allmänheten får fullständig och rättvis upplysning om väsentlig information som ligger till grund för informerade investeringar och beslut om omröstning. I detta avseende kräver de federala värdepapperslagarna upplysningar om belopp och typ av ersättning som utbetalats till företagets VD och andra högkompenserade verkställande befattningshavare. Utvecklad ränta på lån under marknad 2017-02-06 Räntereglerna är utformade för att förhindra höga fäste skattebetalare från att flytta inkomst till lägre fäste släktingar. Före 1984 kunde inkomsterna flyttas mellan skattebetalare med räntefria lån. Till exempel har en mamma 100 000 investerat i ett band. Hon vill behålla förbindelsen men låta sin son tjäna räntan, så hon ger förbindelsen till sin son i utbyte mot en icke-räntebärande anmälan till moderen på efterfrågan. Moderen behåller rätten att få 100 000 medan sonen tjänar intäkter från obligationerna. Betydande skattebesparingar uppnås om sonen befinner sig i en lägre skattekonsol än sin mamma. För att förhindra denna typ av scenario införde kongressen nya skattebestämmelser som erkänner det beräknade räntan som inkomst. Skattelagen behandlar det beräknade räntan som en gåva som förtjänades av mamman och ges till sonen. Även om det kan finnas en gåva skattskyldighet på moderen, måste moderen erkänna räntan som inkomst medan sonen anses ha mottagit gåvan för vilken han inte betalar skatter. Ränteintäkter redovisas som intäkter när undermarknadsräntorna tas ut för antingen lån (IRC 7872) eller säljfinansierad försäljning av fastigheter (IRC 1274 483). Räntan på det beräknade räntan, som måste förhöjas halvårligt på alla tillämpliga lån. beräknas med hjälp av de 3 tillämpliga federala skattesatser (AFR) som offentliggörs varje månad av IRS: kortfristiga lån. där låneperioden 3 år. inklusive efterfrågan lån medelfristiga lån. var 3 år lånetid 9 år långfristiga lån. där låneperioden gt 9 år Om räntesatsen debiteras är mindre än AFR, är den beräknade räntan lika med skillnaden. Tillämpade ränteregler gäller för: Ersättningslån, ersättningsspecifika lån, till exempel arbetsgivarlån till anställda, aktieägarlån, där ett företag lånar ut pengar till sina aktieägarnas skatteunderskridande lån som avsevärt minskar partys skattskyldighet. Ersättningsrelaterade lån anses vara ersättningskostnader till arbetsgivaren och ersättning till anställda. Lån från bolag till aktieägarna anses vara ränteintäkter till bolaget, medan låntagarna erhåller utdelningsinkomst. Så att IRS kommer att se ett lån som ett bona fide lån ska lånet ha följande egenskaper: Baserat på ett skriftligt instrument med återbetalningsplan eller en notering som betalas vid efterfrågan att återbetala lånet, vilket framgår av låneavtalet, beloppet av lånet måste vara rimligt med tanke på anställdas lön eller ersättning Om lånet är en aktieägare, då kan det tolkas som en utdelning. I vissa fall fungerar bolaget som agent, låna pengar från en tredje part och lånar sedan ut pengarna till aktieägare eller anställda. I dessa fall tolkar IRS transaktionen som en utdelning som betalas till låntagarna, som sedan betalade räntan på lånet. Hur undermarknadslån beskattas beror på deras typ: presentlån och långfristiga efterfrågan lån eller långfristiga lån Efterfrågan lån är lån som betalas på efterfrågan term lån har en bestämd varaktighet. Långfristiga lån behandlas som originalemissionskort (OID), där låntagaren måste rapportera årligen av långivaren. Presentlån och långfristiga efterfrågan lånas beskattas till långivaren om skillnaden mellan den tillämpliga AFR och den faktiska skattesatsen. En blandad årlig ränta. som publiceras av IRS varje juli, kan användas för ett efterfråglån med en ovillkorlig revisor som var utestående för hela kalenderåret. I 2016 var den blandade hastigheten 0,73. Om lånebalansen varierar eller det inte var utestående för hela kalenderåret, gäller de vanliga reglerna om räntebindning. Skatteförebyggande lån är en ospecifik typ av lån för att täcka skatteförebyggande system som ofta dröms av advokater och revisorer, till exempel följande. Skattebetalaren ansluter sig till en hälsoklubb med medlemsavgifter på 400 per år. Skattebetalaren kan göra ett arrangemang för att ge hälsoklubben en 5.000 deposition där den kan tjäna 8 räntor som motsvarar 400 medlemsavgiften. Detta arrangemang tillåter en skattskyldig att tjäna fördelen av räntan utan att betala några skatter på den. Det finns en särskild typ av kommersiellt lån som inte faller under kompasset av de införda räntereglerna förutbetalningar. Om ett företag erhåller förskottsbetalningar som ingår i företagets intäkter enligt dess bokföringsmetod. då är förskottsbetalningarna inte föremål för tillämpade ränteregler. Tillämpade ränteregler gäller inte heller: gåva lån på 10 000 eller mindre (aka de minimis lån), om inte det är vanligt att köpa inkomstproducerande egendom, i vilket fall följande 100 000 regel gäller. lån på 100 000 eller mindre. Om lånet används för att köpa fastighetsfastigheter, gäller inte omräknade ränteregler om nettoinvesteringsinkomsterna från fastigheten inte överstiger 1.000. Om nettoinvesteringsinkomsten är större än 1 000, är ​​bruttoinvesteringsinkomsterna det lägsta av det beräknade räntebeloppet, beräknat med hjälp av AFR eller den faktiska bruttoinkomsten som uppnåddes, eftersom målet med de räntebärande reglerna var att förhindra inkomstskifte. Nettointäkter är bruttoinkomst från alla investeringar minus relaterade kostnader. Nettoinvestering Intäkter Bruttoinvesteringar Intäkter Investeringskostnader Om nettoinvesteringar intäkter 1.000 då beräknad ränta 0 Annan: Nettoinvestering Intäkter Mindre av (Ränteberäkning eller Real Bruttoinvestering) Investeringsutgifter Men om det primära syftet med 100 000 lånet var skatteundandragande. då räntesatsen beräknas och inte begränsas av låntagarnas nettoinvesteringsinkomst, eftersom syftet med de tillämpade räntereglerna var att förhindra att skattebetalare med hög skattekvot flyttar inkomst till lägre fäste. Exempel 100 000 Undantag till reglerade ränteregler Du gör ett 100 000 räntefritt lån till din dotter som betalas på begäran. Dotterens bruttoinvesteringar är 5 000 och hennes investeringskostnader totalt 300. Antag att AFR på ett kortfristigt lån är 4. Då, för det första skatteåret (kom ihåg att skattelagen föreskriver att beräknad ränta ska förhöjas halvårligt ): Nettoinvesteringsinkomst 5 000 300 4 700 1 st Halvår: Ränta 100 000 .04 .5 2 000 För 2: a halvår: Räntebelopp 102 000 .04 .5 2 040 Räntesats för helåret 2 000 2 040 4 040 Därför är nettoinvesteringsinkomster Mindre av (4.040 eller 5.000) 300 4.040 300 3.740 Du måste rapportera 3,740 av årets nettoinvesteringsinkomst på din avkastning. Din dotter behöver inte anmäla inkomsten, eftersom skattelagen anser att nettoinvesteringsinkomsterna är en gåva. Om din gåva var för mer än gåvan skatt årlig uteslutning (2015, 14.000). då måste du också rapportera värdet av presenten minus uteslutningen på Form 709, United States Gift (och Generation-Skip Transfer Transfer). Lån till släktingar kan fortfarande vara fördelaktiga, även om de tillämpade räntereglerna gäller, eftersom AFR normalt ligger långt under de räntesatser som de flesta långivare skulle debitera för konsumenterna, särskilt eftersom den målränta som fastställts av Fed är så låg. Obligatorisk minsta ränta på säljaren - finansierad försäljning Eftersom en federal regering anser AFR som den lägsta obligatoriska lägsta räntesatsen, kommer IRS att ålägga rullande ränta till några lägre priser än det. Om försäljningskontraktet inte föreskriver tillräckligt med intresse beräknas det avräknade ränta både köparen och säljaren att betala en del av kontraktspriset som ränta. Så om investeringsfastigheter säljs som en avyttringsförsäljning till 100 000, men inget ränta debiteras, då om det beräknade räntan är 4000 på transaktionen, kräver IRS att säljaren rapporterar ett 96 000 kontraktspris plus 4000 av intresse, vilket kommer att också tjäna som grund för köparen för fastigheten och 4000 räntan kan vara avdragsgill om det är en transaktion där köparen har rätt att dra av ränta. IRC 483 gäller avtal där alla betalningar betalas minst 6 månader efter försäljningsdagen och några eller alla betalningar beror mer än 1 år efter försäljningen, om inte försäljningspriset överstiger 3000. Denna regel gäller försäljning eller utbyte av huvudsakliga bostäder någon fastighet där totala betalningar, inklusive ränta eller annat ersättning som säljaren erhållit, inte får överstiga 250 000 gårdar där totalpriset inte överstiger 1 miljon markförsäljning mellan familjemedlemmar om det sammanlagda försäljningspriset för all försäljning mellan samma parter i samma år överstiger inte 500 000. Om försäljningspriset överstiger de ovannämnda gränserna reglerar IRC 1274 om några eller alla betalningar beror mer än 6 månader efter försäljningsdatum men kan även gälla skuldinstrument eller egendom som inte är offentligt handlade, om vissa betalningar skjuts upp mer än 6 månader. När räntan redovisas beror på tillämplig skatteavdelning: under 483 används den vanliga rapporteringsmetoden för beräknad ränta under 1274, OID-periodiseringsregler gäller, även om skattebetalaren betalar kontant. Parterna kan emellertid välja kontantmetoden och undvika OID - och periodiseringsreglerna för att rapportera intresse om säljfinansieringen är mindre än årlig tröskel, som år 2016 var 4.046.300, och om: säljaren inte är återförsäljare i fastigheten såld och betalar kontantmässigt både köpare och säljare att använda kontantmetoden, som kommer att binda någon efterträdare, men om långivaren överför sin ränta till en skattebetalare, så räntes skatt enligt reglerna för periodiseringsmetoden därefter. Beräknade ränteregler gäller emellertid inte för inköp av bostad för personligt bruk, så köparen får inte dra av det beräknade räntan, utan endast avtalet fastställt ränta, för reglerna för bostadsränta. De omräknade räntereglerna gäller inte heller för skuld som antas som en del av försäljningen eller utbytet eller skuldåterbäring om villkoren för skuldinstrumentet eller transaktionernas karaktär inte ändras. Ränta regler gäller inte om AFR inte är lägre än den lägsta AFR för den 3-månadersperiod som slutar på försäljningsavtalets månad eller slutar i försäljningsperioden. En lägre räntesats kan användas om det kan visas att låntagaren kunde ha fått ett lån på samma villkor i en vapenlängdstransaktion. För 2016, om säljarfinansiering inte överstiger 5 644 800, då är det lägsta obligatoriska räntan det lägre av den tillämpliga AFR eller 9 som sammanslags halvårligt för säljarfinansiering som överstiger detta belopp, den lägsta räntan är AFR. Säljaren finansieringsgräns säkra hamnen indexeras för inflation årligen. För säljfinansierade återförsäljningstransaktioner måste räntan vara minst 110 av AFR. För försäljning av mark mellan familjemedlemmar och om den aggregerade totala försäljningen till samma familjemedlemmar inte översteg 500 000 under kalenderåret, måste den lägre av 6 sammansatta halvårsvis eller den tillämpliga federala AFR tas ut för försäljningspriser som överstiger 500 000, lägre av 9 eller AFR-regeln gäller. Relaterade länkar Referenser Sekretesspolicy För denna fråga Cookies används för att personifiera innehåll och annonser, tillhandahålla sociala medier och analysera trafik. Information delas också om din användning av denna webbplats med våra sociala medier, annonsörer och analytikapartners. Detaljer, inklusive opt-out-alternativ, finns i sekretesspolicyen. Skicka e-post till thismatter för förslag och kommentarer Var noga med att inkludera orden ingen spam i ämnet. Om du inte inkluderar orden kommer e-posten att raderas automatiskt. Information tillhandahålls som är och enbart för utbildning, inte för handelsändamål eller professionell rådgivning. Upphovsrätt kopia 1982 - 2017 av William C. Spaulding Google

Comments