Wtp trading system


Världshandelsorganisationen förstår WTO: Grundläggande Principer för handelssystemet WTO-avtalen är långa och komplexa eftersom de är rättsliga texter som täcker ett brett spektrum av aktiviteter. De handlar om: jordbruk, textilier och kläder, bank, telekommunikation, statliga inköp, industristandarder och produktsäkerhet, hygienbestämmelser, immateriella rättigheter och mycket mer. Men ett antal enkla grundläggande principer löper genom alla dessa dokument. Dessa principer är grunden för det multilaterala handelssystemet. En närmare titt på dessa principer: Klicka på för att öppna ett objekt. Ett träd för sidnavigering öppnas här om du aktiverar JavaScript i din webbläsare. 1. Mestbegunstigade (MFN): behandla andra människor lika. Enligt WTO-avtalen kan länder normalt inte diskriminera mellan sina handelspartner. Ge någon någon speciell förmån (till exempel en lägre tullsats för en av sina produkter) och du måste göra samma för alla andra WTO-medlemmar. Denna princip kallas mestbegränsad nation (MFN) behandling (se rutan). Det är så viktigt att det är den första artikeln i Allmänna tull - och handelsavtalet (GATT). som reglerar varuhandeln. MFN är också en prioritet i Allmänna avtalet om handel med tjänster (GATS) (artikel 2) och avtalet om handelsrelaterade aspekter av immateriella rättigheter (TRIPS) (artikel 4), men i varje avtal behandlas principen något annorlunda . Tillsammans omfattar de tre avtalen alla tre huvudområdena för handel som hanteras av WTO. Vissa undantag är tillåtna. Till exempel kan länder inrätta ett frihandelsavtal som endast gäller varor som handlas inom gruppen som diskriminerar varor från utsidan. Eller de kan ge utvecklingsländerna särskild tillgång till sina marknader. Eller ett land kan höja hinder mot produkter som anses vara orättvist handlade från specifika länder. Och i tjänster får länder, i begränsade fall, diskriminera. Men avtalen tillåter endast dessa undantag under strikta förhållanden. I allmänhet betyder MFN att varje gång ett land sänker ett handelshinder eller öppnar en marknad måste den göra det för samma varor eller tjänster från alla sina handelspartner, oavsett om de är rika eller fattiga, svaga eller starka. 2. Nationell behandling: Behandling av utlänningar och lokalbefolkningen lika Importerade och lokalt producerade varor bör behandlas lika minst efter det att utländska varor har kommit in på marknaden. Detsamma bör gälla för utländska och inhemska tjänster samt till utländska och lokala varumärken, upphovsrätt och patent. Denna princip om nationell behandling (som ger andra samma behandling som egna medborgare) återfinns också i alla de tre huvudsakliga WTO-avtalen (artikel 3 i GATT. Artikel 17 i GATS och artikel 3 i TRIPS), även om principen återigen hanteras något annorlunda i var och en av dessa. Nationell behandling gäller endast när en produkt, tjänst eller objekt av immateriella rättigheter har kommit in på marknaden. Därför är tullar vid import inte ett brott mot nationell behandling, även om lokalt producerade produkter inte belastas med motsvarande skatt. Fria handel: gradvis genom förhandlingar tillbaka till toppen Att sänka handelshinder är ett av de mest uppenbara sätten att uppmuntra handel. De berörda hindren är tullar (eller tariffer) och åtgärder som importförbud eller kvoter som selektivt begränsar kvantiteterna. Från tid till annan har även andra problem som byråkrati och växelkurspolitik diskuterats. Sedan GATT-skapelsen 1947-48 har det skett åtta omgångar av handelsförhandlingar. En nionde runda, under Doha Development Agenda, är nu på gång. Först fokuserade de på att sänka tullar (tullar) på importerade varor. Till följd av förhandlingarna hade industriländerna i mitten av 1990-talet sjunkit till mindre än 4 procent av tullsatserna på industrivaror. Men efter 1980-talet hade förhandlingarna utvidgats till att täcka icke-tariffära hinder för varor och till de nya områdena såsom tjänster och immateriella rättigheter. Öppnande marknader kan vara fördelaktiga, men det kräver också justering. WTO-avtalen tillåter länder att gradvis införa förändringar genom progressiv liberalisering. Utvecklingsländerna ges vanligtvis längre tid för att uppfylla sina skyldigheter. Förutsägbarhet: genom bindning och öppenhet bakåt ibland Ibland är det lovande att inte höja ett handelshinder lika viktigt som att sänka en, eftersom löftet ger företagen en tydligare bild av sina framtida möjligheter. Med stabilitet och förutsägbarhet uppmuntras investeringar, jobb skapas och konsumenterna kan fullt ut njuta av fördelarna med konkurrensval och lägre priser. Det multilaterala handelssystemet är ett försök från regeringarna att göra affärsmiljön stabil och förutsägbar. Uruguayrundan ökade bindningar Procenttal av tullar bundna före och efter 1986-94 samtalen (Dessa är tulllinjer, så procentuella viktningar är inte viktiga beroende på volymen eller värdet) I WTO när länderna är överens om att öppna sina marknader för varor eller tjänster , de binder sina åtaganden. För varor är dessa bindningar tak för tulltaxan. Ibland beskattar länder importen till priser som är lägre än de bundna priserna. Ofta är detta fallet i utvecklingsländerna. I industriländerna tenderar de faktiska priserna och de bundna räntorna att vara densamma. Ett land kan ändra sina bindningar, men först efter att ha förhandlat med sina handelspartner, vilket kan betyda att de kompenserar dem för förlust av handel. En av resultaten från Uruguayrundan av multilaterala handelsförhandlingar var att öka mängden handel under bindande åtaganden (se tabell). I jordbruket har 100 av produkterna nu bundna avgifter. Resultatet av allt detta: en väsentligt högre grad av marknadssäkerhet för handlare och investerare. Systemet försöker också förbättra förutsägbarheten och stabiliteten på andra sätt. Ett sätt är att avskräcka från användningen av kvoter och andra åtgärder som används för att fastställa gränser för importmängder som administrerar kvoter kan leda till mer byråkrati och anklagelser om orättvist spel. En annan är att göra ländernas handelsregler så tydliga och offentliga (transparenta) som möjligt. Många WTO-avtal kräver att regeringar offentliggör sina policies och metoder offentligt inom landet eller genom att anmäla WTO. Den regelbundna övervakningen av den nationella handelspolitiken genom översynsmekanismen för handelspolitiken utgör ett ytterligare medel för att uppmuntra insyn både nationellt och på multilateral nivå. WTO beskrivs ibland som en frihandelsinstitution, men det är inte helt korrekt. Systemet tillåter tariffer och, under begränsade omständigheter, andra former av skydd. Mer exakt är det ett system med regler som är avsedda för öppen, rättvis och oförvrängd konkurrens. Reglerna om icke-diskriminerings-MFN och nationell behandling är utformade för att säkerställa rättvisa handelsvillkor. Det är också de som är dumpade (exporterar till låg kostnad för att få marknadsandel) och subventioner. Problemen är komplexa och reglerna försöker fastställa vad som är rättvist eller orättvist, och hur regeringar kan reagera, i synnerhet genom att ta ut ytterligare importtullar beräknade för att kompensera för skador som orsakats av illojal handel. Många av de andra WTO-avtalen syftar till att stödja rättvis konkurrens: inom jordbruk, immateriella rättigheter, tjänster, till exempel. Avtalet om offentlig upphandling (ett plurilateralt avtal eftersom det är undertecknat av endast några WTO-medlemmar) utökar konkurrensreglerna för inköp av tusentals statliga enheter i många länder. Och så vidare. Uppmuntra utveckling och ekonomisk reform tillbaka till toppen WTO-systemet bidrar till utveckling. Å andra sidan behöver utvecklingsländerna flexibilitet i den tid de tar för att genomföra systemavtal. Och avtalen själva arv de tidigare bestämmelserna i GATT som möjliggör särskilt stöd och handelsmedgivanden för utvecklingsländer. Över tre fjärdedelar av WTO-medlemmar är utvecklingsländer och länder i övergång till marknadsekonomier. Under Uruguayrundans sju och en halv år genomförde över 60 av dessa länder autonoma handelsliberaliseringsprogram. Samtidigt var utvecklingsländer och övergångsekonomier mycket mer aktiva och inflytelserika i Uruguayrundans förhandlingar än i någon tidigare omgång, och de är ännu mer i den nuvarande utvecklingsagendan för Doha. I slutet av Uruguayrundan var utvecklingsländerna beredda att ta på sig de flesta av de skyldigheter som krävs av de utvecklade länderna. Men avtalen gav dem övergångsperioder för att anpassa sig till de mer obekanta och kanske svåra WTO-bestämmelserna, särskilt för de fattigaste, minst utvecklade länderna. Ett ministerbeslut som antogs i slutet av rundan säger att bättre länder bör påskynda genomförandet av åtaganden om marknadstillträde på varor som exporteras av de minst utvecklade länderna och det söker ökat tekniskt bistånd för dem. På senare tid har utvecklade länder började tillåta tullfri och kvotfri import för nästan alla produkter från minst utvecklade länder. I allt detta går WTO och dess medlemmar fortfarande igenom en inlärningsprocess. Den nuvarande utvecklingsagendan för Doha innehåller utvecklingsländer oro över de svårigheter de står inför för att genomföra Uruguayrundans avtal. Handelssystemet bör vara. utan diskriminering bör ett land inte diskriminera mellan sina handelspartner (vilket ger dem lika mest gynnad nation eller MFN-status) och det bör inte diskriminera mellan sina egna och utländska produkter, tjänster eller medborgare (som ger dem nationell behandling) friare hinder som kommer ner genom Förhandlings förutsägbara utländska företag, investerare och regeringar borde vara övertygade om att handelshinder (inklusive tullar och icke-tariffära hinder) inte bör höjas med godtyckliga tullsatser och marknadsåtagande åtaganden är bundna i WTO mer konkurrenskraftiga motverka otillbörliga metoder som exportbidrag och dumpningsprodukter till lägre kostnad för att få marknadsandelar mer fördelaktiga för mindre utvecklade länder, vilket ger dem mer tid att anpassa sig, större flexibilitet och speciella privilegier. Det låter som en motsägelse. Det föreslår särskild behandling, men i WTO betyder det faktiskt att icke-diskriminering behandlar nästan alla lika. Det här är vad som händer. Varje medlem behandlar alla övriga medlemmar lika som mest gynnade handelspartner. Om ett land förbättrar de fördelar som det ger till en handelspartner, måste det ge alla andra WTO-medlemmar samma behandling så att de alla är mest gynnade. MFN-status betyder inte alltid lika behandling. De första bilaterala MFN-fördragen inrättade exklusiva klubbar bland en av landets mest gynnade handelspartner. Enligt GATT och nu WTO är MFN-klubben inte längre exklusiv. MFN-principen säkerställer att varje land behandlar sina över140 medmänniskor lika. Men det finns några undantag. Secret of Consistent Profitable TRADER (CPT): Gör vad marknaden gör - Som någon berättat Vill du vad marknaden vill ha. Bli följare och se resultaten. WTP Trading System är härledd ur min strävan efter hemligheten .. Hemligheten av hur man är en konsekvent lönsam Trader. En sak är konsekvent och konstant för alla handlare är den mäklare vi betalar. Det enda problemet med handlare är att de inte gör vinst konsekvent, deras handlare är på en SEE-SAW of Lossing and Winning (Khabhi-vinsten Khabhi-förlusten - Tara Ram PAM Pam ..) 8220 Marknaden är inte ditt problem. Ditt problem är att du ser marknaden som ditt problem8221. Jag har lärt mig det svåra sättet NU Jag kommer till REVEL Den hemliga My Quest till konsekvent vinsthandel ledde mig till The SECRETs väg vill veta SECRET8230 .. 8220Hur att producera enkla omöjliga konsekventa vinster År efter år från Nifty, Stock amp Commodity trading8221 Detta system är så enkelt att vem som helst kan göra det. och många människor är. Det spelar ingen roll om aktiemarknaden går upp eller ner. Låt oss titta på några av de värdefulla hemligheterna du kommer att upptäcka med mitt system Hur man hittar trenden och när den ska förändras riktning. Hur man spenderar så lite som 15 minuter per vecka och gör konsekvent vinst. Exakt när man tar vinst. Hur man kan minska risken massivt. Bättre än, hur bra kommer du att känna när du kan. Sluta ständigt förlora pengar. Sluta ge tillbaka vinster. Stoppa gissningsspelet. Sluta hoppas saker kommer att gå din väg. Gå av den emotionella bergbanan Är du nyfiken på vad Secret är. Läs om du är nybörjare eller proffs, WTP Trading System kommer att ge dig den kant du behöver vinna Du tror att du kommer att göra vinstveckan på veckobasis Om du tror det - kommer jag säkert att berätta nej. Varje system kommer att få en stoploss, men skillnaden: WTP Trading System tar dig ut av Lossing-handeln med en liten SL och vinnare för bra vinst. Marknaderna vänder ibland från viktiga nivåer och WTP Trading System kommer alltid att vägleda dig i förväg. Som jag säger Gör vad marknaden vill göra .. Låt oss komma till grunderna .. Vad är ett vinnande handelssystem värt för dig Ett mest inovativt och enkelt handelssystem, men ändå kraftfullt för Nifty Trading. Aktier Trading. Commoditiy Trading. Positiv handel aldrig förenklad. Ingen indikator, inga diagram bara Poäng att ta position. trading plattform WEX har utformat modulära handelsapplets för att överklaga till eget kapital, optioner och futureshandlare. Funktionaliteten och flexibiliteten hos WEX Trading Platform (WTP) ger handlare de verktyg de behöver för att anpassa sin ultimata handelsmiljö. Initialt utnyttjar Wolverine Tradings intellektuella kapital för att bygga ett kraftfullt system med flera tillgångar, utvecklar WTP kontinuerligt och levererar tekniskt sofistikerad, lättanvänd och anpassningsbar programvara för handlare som vill ha en kant. Från orderingång, till exekvering, till riskhantering, tillhandahåller WTP realtidsdata som dynamiskt strömmas och packas, vilket ger handlare en djupgående inblick i marknaden för att ge dem en överflöd av data. WTP är snabb, pålitlig och flexibel för att tillgodose behoven hos alla handlare. Handelssymbolerna som visas är endast illustrativa och är inte rekommendationer. Alternativ innebär risk och är inte lämpliga för alla investerare. Innan du köper eller säljer ett alternativ måste varje kund granska en kopia av egenskaper och risker för standardiserade alternativ (ODD). Detta dokument finns tillgängligt på WEXs hemsida. eller på OCCs hemsida. Kontakta din WEX-representant för en papperskopia av informationsdokumentet.

Comments